top of page

Gebruik het 'Halo'-effect en wek meer vertrouwen met goed ontworpen visuele elementen voor je merk


ree

Het halo-effect is een psychologisch fenomeen waarbij de waardering van één positief kenmerk van een persoon of object, leidt tot de positieve waardering van andere kenmerken van die persoon of dat object. Wanneer we dit toepassen op merken, kan het halo-effect worden gebruikt om de waardering van consumenten voor een bepaald aspect van een merk, zoals het design, te laten overslaan naar andere aspecten van het merk.

Het inzetten van goed design voor je merk is dan ook van groot belang. Een goed ontworpen website, verpakking, logo of andere visuele elementen van je merk kunnen zorgen voor meer vertrouwen in de professionaliteit en kunde van je bedrijf. Dit kan op zijn beurt weer leiden tot een hogere waardering van andere aspecten van je merk, zoals de kwaliteit van je producten of diensten.

Een goed ontworpen website, bijvoorbeeld, kan bijdragen aan een positieve merkbeleving voor de consument. Door het gebruik van een goed doordacht kleurenschema, aantrekkelijke visuele elementen en een gebruiksvriendelijke interface kan de consument het gevoel krijgen dat het merk betrouwbaar en professioneel is. Dit kan ervoor zorgen dat de consument langer op de website blijft, meer informatie tot zich neemt en uiteindelijk eerder geneigd is om een aankoop te doen.

Het inzetten van goed d

esign voor je merk kan dus een positieve invloed hebben op de waardering van consumenten voor je bedrijf. Het kan ervoor zorgen dat consumenten een positief beeld hebben van je bedrijf en eerder geneigd zijn om zaken met je te doen. Het is daarom belangrijk om te investeren in goed design en hierbij rekening te houden met de waarden en doelgroep van je merk. Denk je nou de visuele uitstraling van mijn merk kan wel een boost gebruiken? Cohessence helpt je graag met het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl, logo design of het ontwerp van jouw product. Stuur een mail naar hello@cohessence.nl





 
 
 

Opmerkingen


bottom of page